Powered by Smartsupp
blog-img

3 detaily, které zvednou atraktivitu nemovitosti v očích kupujícího

Technický stav nemovitosti je jako životopis – řekne to podstatné, ale často
nerozhoduje sám o sobě. To, co nakonec zaujme a vytvoří dojem, jsou detaily. Stylově
naaranžovaný interiér, decentní vůně nebo čerstvé květiny dokážou navodit atmosféru,
která osloví emoce kupujícího. A právě díky nim si potenciální zájemci snáz představí,
že by tu mohli žít.
 

1. Květiny: drobná krása, která mluví za vše
Květiny dokážou místnost proměnit za pár vteřin. Vnášejí do prostoru svěžest, barvu a život. Nemusí
to být okázalé kytice – stačí jednoduchá váza s eukalyptem, několik tulipánů na stole nebo rostlina v
rohu obýváku. Působí to přirozeně, domácky a zároveň stylově. Studie ukazují, že nemovitosti s
dekorativními rostlinami či květinami prodávají o 7–10 % rychleji než ty bez nich.

2. Schovejte osobní věci, ukažte potenciál
Rodinné fotografie, sbírky suvenýrů nebo nápadné dětské výtvory možná vyprávějí krásný příběh
vašeho domova – ale kupující si potřebuje představit ten svůj. V realitním marketingu se tomu říká
depersonalizace – tedy odstranění všeho, co by připomínalo konkrétní majitele. Místnosti díky tomu
působí univerzálněji, neutrálněji a přístupněji. A právě to dává kupujícímu prostor k fantazii. Podle
průzkumů si 85 % zájemců lépe představí bydlení v prostoru, který je depersonalizovaný a neutrální.

3. Tray styling – když i drobnosti mají své místo
Možná to zní jako designový výstřelek, ale tzv. tray styling je velmi praktická pomůcka. Jde o
dekorativní seskupení drobných předmětů na tác nebo podnos – třeba svíčky, vázy, dálkového
ovladače, knihy nebo krému na ruce. Takto uspořádané věci působí čistě, záměrně a přehledně.
Zajímavost: až 70 % lidí vnímá takto seskupené drobnosti jako uklizenější a stylovější než stejné věci
ponechané volně v prostoru.

Stejně jako dobře napsaný životopis, i nemovitost musí jasně a poutavě vyprávět svůj příběh. Detaily
jsou jako klíčové dovednosti a úspěchy, které zaujmou a přesvědčí. Když jim věnujete pozornost,
otevřou se dveře k novým příležitostem a zájemci si vás lépe zapamatují.